niedziela, 24 lutego 2013

BABKA NA BUDYNIACH




babka ...pyszna, zrobiłam ją poraz pierwszy a smakuje wyśmienicie. Po upieczeniu jest delikatna, puszysta i lekko wilgotna . Bardzo szybko się ją robi i jest doskonała jako dodatek do kawki albo do po południowej pogawędki...


Składniki :
-1 szklanka mąki pszennej
-1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
-sól
-2 budynie śmietankowe lub waniliowe
-3 jajka
-1 szklanka cukru
-1 kostka margaryny
-1 opakowanie cukru waniliowego

Wykonanie :
Przesiewamy mąkę i mieszamy z proszkiem do pieczenia, szczyptą soli i proszkiem budyniowym. Jaja wybijamy i ucieramy z cukrem na puszystą masę. Do masy jajecznej dodajemy stopiony, letni tłuszcz, porcjami wymieszaną mąkę i cukier waniliowy, cały czas ucierając. Formę babkową z kominkiem lub keksówkę smarujemy cienko margaryną lub masłem, ( ja używam silikonowej i niczym już nie smaruję), przelewamy ciasto. Ja do swojej babki dodałam jeszcze 100 g pokruszonej gorzkiej czekolady.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku 180 C przez 50 minut. Po upieczeniu nie wyciągamy jej od razu, pozostawiamy do przestudzenia żeby nie opadła. Dekorujemy w/g uznania.

SMACZNEGO :)

2 komentarze: